annibanni

Alla inlägg under november 2012

Av Anna - 26 november 2012 03:48

värsta smärtan i knät , kan inte sova !!! dööööö asså !

Av Anna - 22 november 2012 12:36

har bara inte orkat skriva :) men livet går framåt , vilket även knät gör , har inte lika ont nu som efter operationen , och går heller inte på samma starka medicin så det är bra :)

Av Anna - 12 november 2012 02:43

underbart , när jag nu ska till skolan så kan jag inte sova , asså herregud ska upp igen om några timmar och behöver verkligen sömnen :/

Av Anna - 9 november 2012 10:30

smärta smärta smärta ! fyfn säger jag bara ! detta är ju knappt mänskligt , men om 6 månader spelar jag handboll ! det är jag säker på !

Av Anna - 8 november 2012 12:02

trött som en åsna , dessa tabletter tar ju energin ur en , dessutom och inte kunna sova känns ju underbart :| jaja , blir ingen skola för mig denna vecka alls ! kör på comeback på måndag :) ska bli skönt då :)

Av Anna - 7 november 2012 07:11

ja , tänkte berätta typ hur allt gick till , ja det började med att jag ställde klockan på kvart över 7 för att sedan gå upp oh duscha med descutan , kan säga att det är värsta svinton ! , håret ..eeuw det var not nice, men efter desperata försök att borsta ut det så gick det ! , sen körde vi vid halv 9 då vi skulle vara i trelleborg vid 11.15 vi var framme någon gång vid kvart i . väl i väntrummet fick vi vänta till kvart över sen så kom en sköterska med världens vackraste kläder , fick lixom ine ha någonting på mig som var eget , sen kom 2 sköterskor till som hade gröna kläder så fick vi gå med dom och lägga sig på en brits. sen så fick jag ligga där ett tag då dom satte på Ekg och dropp och massa saker , efter typ en timme eller en och en halv så blev det att åka in på operationssalen , och innan det kan jag säga att jag var helt hyper , för först va ja lite tött och sen var jag helt hyper och skrattade så tårarna sprutade så det kanske var tur jag hade dropp? , men ja inne på operationen så fick jag syrgas och sen satte dom i sömnmedlet i armen , sved något satan och sen somnade jag !

vaknade sen på uppvaket med att jag inte fattar riktigt varför jag har massa saker på mig överallt , försökte mest ta bort slangen från näsan , men ja efter ett tag när man var lte klarare i huvudet och fått morfin så kom Läkaren och berättade att det var typ "som det skulle se ut" endast pattelarbrosket(det går alltid sönder vid urledvridningar) var skadat. så det var ju positivt. efter några timmar skulle vi upp till avdelningen , hämtade 2 schyssta sjuksöterskor oss och körde upp dit. Vi hade sjuk tur som fick enkel rum som var ganska mysigt också ,iaf för att vara på ett sjukhus. så fick jag massa antibiotika och spruta i magen :O , men efter det kopplade dom bort saken från armen. men vid det här laget hade jag lagom ont i benet . det var hemskt då man skulle upp och gå på toa för man var helt snurrig och muskeln fungerade inte riktigt , men jag får belasta och det känns okej , dock känns det som om otosen sitter snett men skit samma , sen på kvällen sov jag mycket , men sen när sköterskor kom in för att typ "säga godnatt" så vaknade jag , efter det mådde jag så kasst att jag inte ens kunde resa mig för att gå på toa inför natten ! ,

natten sov jag ganska lugnt , då jag absolut inte kunde röra benet utan att någon måste lyfta det. sov hyffsat fram till 4 , sen låg jag vaken till 6 , sen vid halv 7 kom sköterskor in och gav mig tabletter , och så somnade jag om till halv 8 då frukost kom :) , sen så efter ett tag kom sjukgymnast och pratade lite praktist och så , efter det fick jag åka hem . kändes ändå okej att sitta i bilen , gjorde inte så farligt ont . väl hemma så försöker jag göra så mycket jag kan men det är inte lätt med kryckor (som ska vara med i 2 veckor) och en fete ortos + LA + Bandage ! . kan säga att det kan nog inte vara mindre osmidigt då benet är helt rakt och får inte böjas ! :O , men ändå , detta kommer gå bra , för om 6 månader spelar jag handboll ! , dock med 5 ärr och en2,3 cm spik i knät , men ändå ! nej nu ska jag förska att göra något vettigt :)


Av Anna - 6 november 2012 04:59

ja, färdig med operationen nu , eller var det vid 3 någon gång men sen hände massa andra saker , tänker förresten skriva ett sjukt långt inlägg sen om själva vistelsen. somsagt kan ej sova nu pga smärta i benet ! här är benet , typ jätte mycket bandage och sen ortos och mer bandage utanpå;) underbart då jag inte får ta av varken bandaget eller ortosen dom närmaste 2 veckorna och dessutom ta sprutor i magen ! det känns lixom riktigt konstigt då jag känner benet , ser det , kan röra foten men knappt lyfta på det ! tar i som en dåre och trotsar smärtan men då lyfter kag det 3 cm ! jaja ska försöka sova nu :)

Av Anna - 4 november 2012 20:38

trodde verkligen jag skulle ha panik vid detta laget , men nej . kan nog inte vara lugnare ! känns lixom inte verkligt att imorrn ska jag till trelleborg och göra en special operation som innefattar skruvar och borrning ! så ska snart äta kvällsmat igen , med tanka på att nästa gång jag kommer äta är imorrnkväll :/ typ mackor då ! nej sista kvällen utan 3 ärr på knät , utan skruvar utan hål genom knäskålen, och kunna röra benet "normalt" inom dom närmaste 2 månaderna . jag bara njuter av att vara lyckligt ovetande om vilken jävla smärta jag kommer ha imorrn , för om 24 timmar ligger jag där i en sjukhussäng med massa morfin i kroppen och mår skit efter narkos . som saagt ska riktigt ta det chill ikväll , för sen är det full fart mot smärtsam rehabilitering och handboll om 6 månader :)

Presentation


Hej, jag är en 17 årig tjej från Kristianstad som älskar att fotografera. På bloggen kommer jag lägga upp massa bilder men även skriva om min vardag.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards