annibanni

Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

Strulande knä

Av Anna - 15 januari 2015 10:46

Ett nytt år med nya utmaningar har kommit. Dock kan man säga att ett år med jävlarns mycket rehab har börjat. Var i förra veckan i hässleholm och gjorde ytterligare en MR. Fick igår svaren från läkaren som ringde och sa att det visade skador på korsbandet och inte menisken? Han sa även att jag ska lägga av med fotboll helt för risken är att jag inte kommer kunna arbeta när jag blir äldre. På det sa jag köra rehab typ 5 gånger i veckan hos en sjukgymnast och blablabla. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta det? Låter det konstigt om jag säger att det hade varit bättre om korsbandet hade varit helt av och sedan gjort en operation och det sedan varit färdigt? istället ska jag satsa på rehab för att sedan höra av mig om 6 månader för "vidare beslut" ( jävla kodspråk läkare har för att inte nämna operation). Dock glömde jag fråga om skidåkningen om 2 månader, men utifrån det samtalet som jag hade med läkaren så skulle jag kunna tänka mig att det är helt uteslutet "om jag inte vill förstöra mitt knä totalt". Jag vet just just nu inte vad jag ska göra, eller till en början ska jag göra allt för att satsa på rehab men därefter? Jag älskar fotboll, jag älskar lagidrott allt som har med träning att göra. Att en sådan dum sak som ett knä kan ställa till med så mycket. Jag ska endå satsa på att komma tillbaka till fotbollen, för läkarens utlåtande låter som en standardfras för att slippa engagera sig mer. Eller som förra läkaren sa till mig, Du hade fått en ny operation om du hade varit Zlatan. Hur sjukt är inte det? Att jag blir jämförd med en sådan spelare och han erkänner att för jag spelar i en låg division så får jag inte samma vård som en som spelar i högre divisioner. Illa.


Tänkte även skriva lite om London, jag var där den 4-7 december med Matilda och Clara. Det var en jädrans bra resa. Allt var verkligen perfekt. Shoppingen var helt underbar, vädret perfekt och hotellet var nice. Kollade även på Les miserables på Queens Theatre. Kan så varmt rekommendera den då den var helt magisk. Åter till shoppingen så fick jag med mig en balklänning hem och en kappa som jag spanat efter länge. Fick även med en del småroliga saker som böcker och kläder. Här kommer lite bilder från resan:                  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 december 2015 14:13

Hej,märker att jag fortfarande har besökare på denna bloggen. Hänvisar istället till min andra blogg: Nouw.com/annafmnilsson   ...

Av Anna - 26 oktober 2015 10:55

       

Av Anna - 22 oktober 2015 11:39

   

Av Anna - 12 september 2015 09:42


 

Av Anna - 28 augusti 2015 17:58

       

Presentation


Hej, jag är en 17 årig tjej från Kristianstad som älskar att fotografera. På bloggen kommer jag lägga upp massa bilder men även skriva om min vardag.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards