annibanni

Alla inlägg under november 2014

Av Anna - 18 november 2014 12:31

Bilderna är suddiga men det ser ut som om korsbandet är av! Detta finns bara inte. Om 3 månader ska jag åka skidor oavsett med eller utan operation! Ska till läkaren imorgon för bedömning osv . Håller på att dö. Jag vill spela fotboll nu!

Av Anna - 10 november 2014 17:22

Så sällan som jag uppdaterar här så borde man avställa bloggen.

Skitsamma den är bra att ha när man behöver skriva av sig lite. Som nu!

Som säkert majoriteten vet så har jag återigen lyckats skada mitt knä ganska allvarligt. Denna gången är det inte knäskålen eller ledband utan det är menisken som rykt. I måndags förra veckan på träningen inträffade det, självklart de sista 10 minutrarna av den 2 timmars långa fotbollsträningen. Smärtan var inte av det extrema laget men ont gjorde det. Tanken direkt var att,- Fan, det kommer bli mer än en veckans frånvaro från träningen. Det hade jag mycket rätt i. En operation blir nödvändig för att fixa detta. Dock ingen öppna upp hela knät operation utan ett titthål som görs på en halvtimme och inte som den förra som tog över 3 timmar. Visst rehaben på en sådan operation är 6 veckor och ingneting igentligen men endå väldigt mycket tid. I tisdags förra veckan ringde jag vårdcentralen för en tid och fick inte någon fören veckan därpå. Dock ringde de dagen efter för att de fått ett åtetbud och ansåg att jag behövde kollas snabbare. Väl på tordagen bekräftade både läkare och sjukgymnast att det är menisken som var skadad. Idag så ringde sjukgymnasten igen och hade fixat tid till mig i hässleholm redan på onsdag för att träffa ytterligare en sjukgymnast och läkare. Hur ofattbart snabbt har inte det gått om man jämför med förra gången med remiss osv? tog 5 månader för att få träffa en läkare efter att vi skickat remissen. Jag måste bara säga att jag inte är ledsen alls. Visst det är jättetråkigt att inte få vara med på cuper och träna och dessutom ha konstant ont. Men jag vet att det går över. Att jag blir 100% efter behandling. Hur ofattbart grymt är inte det? för att förra operation var det så att läkaren menade på att handbollsspel skulle bli svårt. Att då gå in med en positiv inställning till en sådan pass allvarlig och stor knäoperation var svårt. Men nu? en titthål och klart! det må jag säga är förvånansvärt bra!. Jag är långt ifrån ledsen. Jag har bestämt mig, jag ska se det positivt och ta lärdom av det så är jag tillbaka på fotbollsplanen på nolltid. Det är folk omkring mig som är mer orolig och rädda. De flesta menar på att jag aldrig kommer kunna träna igen medans andra tycker så synd om mig för allt jag har gått igenom och samtidigt allt jag har framför mig. Ja säger bara, fall sevn times, stand up eight.

Presentation


Hej, jag är en 17 årig tjej från Kristianstad som älskar att fotografera. På bloggen kommer jag lägga upp massa bilder men även skriva om min vardag.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards